Hemma - där vi äter och bajsar

Jag såg HOME. Dokumentären många pratar om just nu. Den sändes häromveckan på svt och jag vet inte om det var många som orkade sätta på TVn då eller som faktiskt ens visste om detta. Men frukta icke om du tillhör de som missat, glömt eller struntat i, den ligger självklart uppe i hela sin längd på youtube, det vill säga HÄR!

Vår planet, vårt hem... jag förespråkar inte den deprimerande upplysningen som undervisningsform. Jag tror inte vi människor tar åt oss (längre) av de hårda slag som ständigt matas mot våra blåslagna samveten. De ligger redan, med all rätt, och kippar efter andan, våra samveten då. De är fullständigt utslagna och ägnar inte en viskning till eftertanke utan kämpar nu som ett djur bara för att överleva med "livet" i behåll (övrigt så tycker jag inte vi människor borde få använda uttrycket "kämpa som ett djur" längre när vi lever i den verklighet där det största hotet mot de djur som fortfarande orkar stå idag utgörs av människan). Men för att återgå till filmen så fick jag rysningar av att se den och tycker att du också borde få det. Rysningar är viktiga, det kanske är de som till slut lyckas väcka liv i våra stackars samveten.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Doverot

Hej,



Jag hittade er miljörelaterade blogg och undrade om ni vill byta länkar med mitt nät-projekt?



Jag driver http://www.rensavinden.nu/ - en site där folk kan skänka bort sina gamla saker till nån som har användning för dem istället för att slänga dem på tippen. Vi skänker dessutom pengar till en miljöorganisation för varje "bokad" gratis-annons, vilket jag tror gör oss rätt unika :).



Vi hörs!



MVH,



Fredrik Doverot

2010-11-25 @ 11:18:38
URL: http://rensavinden.nu/
Postat av: Maria

Hej jag går i 8an på en liten skola i södra Sverige, vi har ett projekt just nu i hemkunskapen kring miljö där vi antingen ska upplysa människor om vad som händer runt omkring dem eller visa vad man kan göra för att förbättre miljön och göra en skillnad, jag valde det senaste och skapade en facebook sida som jag döpte till "en lapp för miljön". Jag har lagt lappar på lite olika ställen i min omgivning på bussen, i mataffärer på min skola m.m på lapparna hänvisar jag till sidan genom en fråga "vad gör du för att förbättra miljön" människor kan då gå in på sidan och delge andra om tips. Jag skulle bli jätteglad om du ville skriva ett inlägg om projektet eller bara ta en titt på sidan.

Kram.

Postat av: Tova

Hejsan!

Jag och min kompis håller på med ett skolarbete där vi ska forska om miljön/naturen.

Vi har tänkt att gå igenom gammla filmer om hur naturen såg ut då och uppåt.

Men vi skulle även vilja intervjuva någon som vet mycket om naturen.

Kontakta oss gärna på min mail om du har tid!

Mvh Tova och Arina.

2011-09-08 @ 09:34:10
Postat av: Kurt Leonardsson

Detta är en mkt viktig bit att ta tag i och belysa på fullaste allvar ! Hur länge ska vi tillåta denna förstörelse av vår miljö utan att agera ? Vi är många som sett detta och börjar starkt ifrågasätta våra ledares avsikter och vilja !



http://chemtrails-sverige.blogspot.com/

2012-01-18 @ 12:36:54
Postat av: Sten Nilsson

Dessa båda filmer borde ALLA ta sig tid att se, och sedan fundera över vad som sker och hur vi kan påverka detta !



http://www.youtube.com/watch?v=EtW30pt_kYo&feature=channel&list=UL



http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w

2012-05-11 @ 14:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0